Twierdza Wrocław
Forum klubu Twierdza Wrocław
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Eberron Campaign Setting.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Dla fanów RPGów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeratus
Dziesiętnik



Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:05, 01 Paź 2006    Temat postu: Eberron Campaign Setting.

Odrobinę wstępu do Świata Eberron.

Historia w Eberron, w której przyjdzie nam uczestniczyć, rozpoczyna się w momencie, gdy ten świat otrząsa się z wiekowej wojny domowej szalejącej na całym kontynencie Khorvaire. Opadają mgły wojny i wszystko to, co się w niej wydarzyło będzie miało znaczący wpływ na kształt świata, mieszkańców i przyszłości Eberron.

Tak by szybko was wprowadzić: Dawno temu królestwo Galifar rozciągało się na cały Khorvaire a było ono podzielone na pięć narodów i każdym rządził jeden z pięciu dziedziców Króla Jarot’a. Kiedy Król umarł pięcioro rodzeństwa przeciwstawiło się tradycji, która nakazywała najstarszemu synowi przejąć koronę. Wezwali swoich wasali chcąc przejąć zbrojnie tron.

Przez następne 102 lata pięć narodów walczyło każde przeciwko każdemu łącząc się i zrywając przymierza zależnie od indywidualnych korzyści. Lata wojny, rozpoznawanej już jako Ostateczna, zaczęły wywierać piętno na Khorvaire wszyscy ludzie myśleli, że zakorzeniona żądza krwi pozostanie w ich umysłach już na całe pokolenia. W toku burzliwej wojny poprzez różne układy i potrzeby nastąpił powolny podział pięciu narodów na dwanaście uznanych. Przywódcy dwunastu narodów ostatecznie zakończyli wojnę w starożytnej stolicy Galifaru, przypieczętowując pakt Władców.

Dzisiaj, w rok po wojnie, narody Khorvaire zaczynają odradzać się w dobrobycie i pokoju próbując wzmocnić się politycznie i ekonomicznie. Pomniejsze potyczki wciąż pojawiają się wzdłuż kwestionowanych granic i w bardziej odległych regionach kontynentu. Jednak szpiegostwo, sabotaż i bardziej wyrafinowane metody konfliktu i kontroli są preferowanym sposobem osiągnięcia dominacji nad Khorvaire.

Niby znane a jednak inne.

Eberron Campaning Setting nie tworzy D&D od nowa tylko nadaje nowy bardziej spójny wymiar. W Eberron znajdziesz każdą standardowa klasa postaci z Podręcznika Gracza jednak nabiorą one nowego znaczenia i kolorytu dla gracza. Odkryjesz różne, nowe zasady, alternatywne zdolności i dodatkowe opcje dostępne dla wielu z nich. Związane one są z różnorodnością miejsc i kultur, z których wywodzą się postacie.

Nowa klasa postaci, która będzie dostępna w Eberron Campaning Setting.

Przepełniony magia Eberron ukształtował zupełnie nową klasę postaci – Twórcę. Postać ta, o wysokich umiejętnościach, ma talent do tworzenia, reperowania, zmieniania, pomnażania i wykorzystywania magicznych urządzeń, przedmiotów i tworów, np. Golemów. Nadzwyczajny talent Twórcy sprawia, że stają się oni, jako postacie, potężnymi sprzymierzeńcami, niebezpiecznymi przeciwnikami i niezastąpionymi członkami drużyny.

Twórca (Artificer)

W Eberrronie magia jest prawie technologią. Twórca nie jest magiem i inaczej niż on ją postrzega. On eksperymentuje z jej fundamentalnym sposobem działania. Twórcy z ich niesamowitą łatwością w tworzeniu magicznych przedmiotów i tworów (np. Golem) są filarami magicznej cywilizacji Eberronu.

Przygody: Twórcy podróżują z różnych przyczyn. Poszukują złóż rzadkich minerałów i „smoczych łusek (skorup)”, których używają w swojej pracy. Szukają ukrytych sekretów magii związanej z tworzeniem magicznych przedmiotów i tworów. Stawiają czoła niebezpieczeństwu, aby móc zdobyć środki dla realizacji swojej pasji. Tak jak inni poszukiwacze przygód może ich motywować pragnienie walki ze złem, zdobycie potęgi władzy.

Charakterystyka: Twórcy są najdoskonalszymi amatorami magii. Mogą używać różdżki i zwoje, są w stanie nasycić zwykłe przedmioty czasowo magiczna mocą, naprawiać uszkodzone twory (w tym „Wykutych przez Wojnę” – Warforged – nowa rasa w Eberron), zmienić działanie istniejących magicznych przedmiotów, tworów i przedmiotów ze smoczych łusek (skorup). Mają oni ograniczoną listę swoich własnych czaropodobnych umiejętności, które mogą zastosować do przedmiotów i mogą również wykorzystywać czary innych klas postaci. Magia Twórców nie jest ani magią wtajemniczeń ani objawień i nie są oni ograniczeni tym podziałem. Ich symbolem jest magia w swej najbardziej abstrakcyjnej, najczystszej postaci.

Charakter: Twórcy najczęściej maja neutralny charakter. Bardziej interesują się swoja pracą niż jej moralnymi implikacjami. Oczywiście niektórzy Twórcy tworzą magiczne przedmioty dla wspólnego dobra, podczas gdy inni tworzą straszliwą, destrukcyjną potęgę.

Religia: Niektórzy Twórcy czczą boga Onatara, pana ognia i kuźni. Wielu innych jest zbyt zajętych poznawaniem magii – w tym magii wtajemniczeń – aby przejmować się bogami, którzy mogą ale nie muszą być jej źródłem.

Pochodzenie: Tak jak czarodzieje, Twórcy uczą się swego rzemiosła przez długie lata ciężkich studiów. Miedzy Twórcami istnieje silne poczucie więzi, postrzegają innych Twórców jako swych kamratów lub rywali. Rywalizacja może przyjąć przyjacielską formę, gdy próbują przechwalać się swymi osiągnięciami ale może również stać się śmiertelna, gdy zaczynają wysyłać za sobą twory zabójców.

Rasy: Twórcami są najczęściej ludzie, którym brakuje naturalnego przywiązania do estetyki magii, tak jak jest w przypadku elfów lub drygu do szczególnej ekspresji magii jak u gnomów. Analityczne umysły ludzi sprawiają, że są oni lepiej przygotowani do zadań Twórcy polegających na redukowaniu magii do jej podstawowych komponentów i ponownego ich składania w zupełnie nowej formie. Twórcami bywają również „Wykuci przez Wojnę” – Warforged. Przyciąga ich możliwość tworzenia innych tworów (np. Golemów).

Krasnoludowie i gnomowie ze swymi umiejętnościami w zwykłym rzemiośle sprawdzają się również jako Twórcy w rzemiośle magicznym.

Niziołki, elfy, półelfy, półorki, kalashtar (nowa rasa), shifers (nowa rasa), changelings (nowa rasa) nie maja tradycji w tej profesji i generalnie wybierają inne ścieżki magii.

Inne klasy: Twórcy najlepiej sprawdzają się magicznie wspierając inne klasy postaci, chociaż są wszechstronni ich talent to głównie wzmacnianie przedmiotów – broni, zbroi, różdżek i innego sprzętu – używanych przez wszystkich członków podróżującej drużyny. O każdym z nich myślą jako o komponencie większej maszyny, dopingując współprace w drużynie i czasem przedstawiając strategie i taktykę dzięki swemu unikalnemu umysłowi.

Zadania: Twórcy spełniają wiele zadań w typowej drużynie, są one związane z magicznymi przedmiotami i elastycznością w ich używaniu i tworzeniu. Choć są oni całkiem nieźli w walce to niewielu z nich walczy w pierwszej linii. W drużynie, w której np. nie ma druida Twórca może używać lub zapisywać zwoje z czarem korowa skóra lub nosić magiczny kij (staff of the woodlands).

Podręczniki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotychczas nie przetłumaczono żadnej z powyższych pozycji na język polski.

Oficjalny cykl przygód:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotychczas nie przetłumaczono żadnej z powyższych pozycji na język polski.

Darmowe zasoby:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] na oficjalnym forum Eberronu, w którym można zadawać pytania autorowi settingu.
[link widoczny dla zalogowanych] pytań do autora settingu.
[link widoczny dla zalogowanych], krótkie artykuły dotyczące poszczególnych aspektów życia w Eberronie. Znajdziesz tu oficjalne informacje, których próżno szukać w podręcznikach.
[link widoczny dla zalogowanych], artykuły z pierwszych stron jednej z największych gazet wychodzących w Eberronie.
[link widoczny dla zalogowanych], nieoficjalny angielsko-polski słowniczek
[link widoczny dla zalogowanych], w trzech formatach
[link widoczny dla zalogowanych], można go oczywiście używać jako zwykłego

Oto lista podręczników do Eberronu, które zostały zrecenzowane na forum [link widoczny dla zalogowanych]

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Haer i Antara.

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Aragathor Roaringflame.

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Filio

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Haer.

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Haer.

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Haer.

● [link widoczny dla zalogowanych] zostało zrecenzowane [link widoczny dla zalogowanych].
Autor - Haer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Dla fanów RPGów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin