Twierdza Wrocław
Forum klubu Twierdza Wrocław
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


LIGA WARMACHINE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Warmachine & Horde
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krisu
Giermek



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:45, 27 Lut 2007    Temat postu: LIGA WARMACHINE

Rusza WMkowa liga więcej informacji: [link widoczny dla zalogowanych]

A tu garść informacji:

Liga będzie trwała przez 6 morderczych i pełnych wyzwań tygodni. Będzie to okazja do sprawdzenia swoich umiejętności taktycznych, a także spędzenia czasu w przyjemnej atmosferze. Liga przewidziana jest dla grupy powyżej 8 graczy spotykających się regularnie w sklepie/klubie gdzie mają możliwość gry w dowolnym momencie.

Gracze dzielą się na grupy (maksymalnie 3 osobowe). Muszą oni posiadać armie z tych samych frakcji. W czasie trwania ligi poszczególni członkowie grup powinni odbyć jak najwięcej bitew z przeciwnikami z wrogich grup, ale nie mogą zagrać z tym samym przeciwnikiem 2 razy pod rząd. Gry muszą być rozgrywane w miejscu gdzie trwa liga (np. lokalny sklep).

Gracze za poszczególne gry otrzymują Punkty Ligi za każda grę która rozegrali. Te punkty są liczone, aby ustalić miejsce gracza w lidze, a także punktacje poszczególnych zespołów. Punkty ligi poszczególnych graczy ustalają ich miejsce na tablicy wyników. Gracz z najwyższą ilość Punktów Ligi wygrywa.

Liga może być rozgrywana na 500, 750, 1000 pkt. Zwiększenie punktów ligi powyżej 500 pkt powinno by zaakceptowane przez obu graczy. Gracze, którzy zdecydują się grać na 1000 pkt otrzymują dodatkowe Punkty Ligi.

Środowisko ligi będzie nieustannie się zmieniać pod wpływem, warunków atmosferycznych, wyzwania frakcyjnych, czy tez tygodniowych scenariuszy. Warunki atmosferyczne wprowadzają specjalne zasady zmieniając wszystkie gry rozgrywane w danym tygodniu. Wyzwania frakcyjne reprezentują zadania, i jeśli zostaną ukończone, owocują dodatkowymi Punktami Ligi. PP zamieści wszystkie informacje dot. Tygodniowych dispatches na oficjalnej stronie: [link widoczny dla zalogowanych] .

Sezon ligowySezon ligowy trwa 6 tygodni. Są 4 sezony w ciągu roku. Scenariusze, warunki pogodowe, Wyzwania Frakcyjne zmieniają się z sezonu na sezon. Podobnie jak w normalnym świecie zmieniają się pory roku.

Miejsce spotkań Zazwyczaj miejscem spotkań jest sklep hobbystyczny. Gracze grają wszystkie Ligi w danym miejscu. Miejsce spotkań powinno być wyposażone w min 4 stanowiska do gry, posiadać odpowiednią ilość terenów i makiet i być dostępne dla graczy w ciągu tygodnia.

Organizacja Ligi
Organizator rozpoczyna Ligę. Zazwyczaj Press Ganger lub sprzedawcy sklepowi, mają za zadanie dopilnować aby wszystkie zasady związane z liga były jasno wyjaśnione, a cała Liga przebiegała płynie. Organizator, powinien być uczciwy, znać zasady ligi i nie powinien uczestniczyć w Lidze. Organizator powinien mieć dostęp do wszystkich wydanych książek z WM-ki, aby móc dostarczyć je do miejsca rozgrywania Ligi.

Organizator musi dostać się na stronę [link widoczny dla zalogowanych] i zrobić kopię wszystkich tygodniowych scenariuszy, warunków pogodowych i wyzwań frakcyjnych, aby udostępnić je graczom biorącym udział w lidze.

Organizator jest zobowiązany do przekazania wyników Ligii do PP w momencie jej zakończenia.

ReklamaDobrze jest, aby zareklamować Ligę na kilka tygodni przed jej rozpoczęciem, aby zmaksymalizować ilość graczy.

Obowiązki graczy
Gracze mają obowiązek zapoznania się z Regułami Ligi, przygotować materiały niezbędne do gry i reprezentować godną postawę uczciwego gracza.

Sportowe zachowanie
Grając w Lidze wszyscy chcą spędzić miło czas. Organizator Ligi ma zawsze ostateczne słowo jeśli chodzi o zasady Ligi i gracze musza to zaakceptować, nawet jeśli się z tym nie zgadzają. Jeśli organizator ligi jest nieobecny, gracze powinni posługiwać się ostatnimi Erratami i regulacjami w przypadku jakiś nieporozumień związanych z zasadami.

Malowanie, Proxowanie, i Konwersje
PP zachęca do pomalowania całości armii biorących udział w Lidze. Dzięki temu, gra staje się przyjemniejsza, a gracze są zaznajomieni ze wszystkimi aspektami hobby.

Wszystkie modele używane w grze muszą być modelami PP. Konwersje (modyfikacje modeli PP) są dopuszczalne dopóki w całości bazują na modelach PP i nie zmieniają broni posiadanej przez modele. Skonwertowany model musi przypominać oryginał. Mieszczanie broni warjacków nie jest dopuszczalne. Zamiana miecza na inny miecz jest dopuszczalna, ale już zamiana np. Haley na Sorshe nie. Aby zapobiec wszelkim nieporozumieniom gracze powinni posiadać oryginalnie wyglądające modele (przed skonwertowaniem) w przypadku, kiedy przeciwnik nie zgodzi się na użycie konwersji.

Materiały
Gracze są zobowiązaniu do przyniesienia swoich armii, kostek, miarek, tokenów, znaczników, i znaczników zniszczonych jacków, a także kart ze statystykami wszystkich modeli biorących udział w grze.

Zespoły
Wszyscy gracze muszą zostać podzieleni na zespoły. Zespoły powinny składać się z 1 do 3 graczy. Wszyscy gracze z zespołu muszą grać tą samą frakcją. Gracze grający armią Najemników tworzą zespoły wg Opcji najmeników.

Gracze grający w lidze nie mogą grać przeciwko innym członkom zespołu.

Wszystkie punkty zdobyte przez członków zespołu są sumowane, w celu stworzenia rankingu drużyn. Wygrywa drużyna posiadająca największą ilość punktów.

Gracze powinni wymyślić nazwy i hasła drużyn odzwierciedlające charakter i styl gry drużyny. Nazwy mogą pochodzić np. z Superiority jak np. Cygnarska Linia Śmierci, lub być stworzone zupełnie od nowa. Dobra nazwa będzie nie tylko rodzić strach w sercach przeciwników, ale także dodawać odwagi w czasie bitwy.
Harmonogram spotkańGracze biorący udział w Lidze powinni być zachęcani do grania frakcjami, którymi na co dzień nie grają.

Punktacja i drabinka osiągnięć
Postępy poszczególnych graczy w lidze powinny być odnotowywane na „drabince osiągnięć”.
Gracze otrzymują Punkty Ligi za każdą bitwę jaką rozegrają w czasie Ligi co wpływa na zmiany w drabince. Gracze z największą ilością punktów ligowych znajdują się na szczycie drabiny, a z najmniejszą na jej spodzie. W zależności od wyników bitew poszczególni gracze mogą albo wznieść się na drabince, albo spaść w dół.

Punkty Ligowe gracze otrzymują za rozgrywanie bitew. Ich liczba zależy od od wyniku bitwy, a także od ilości pkt, na jakie dana bitwa była rozgrywana. Każdy ze scenariuszy posiada cel pierwszo- i drugorzędny. Wypełniając cel pierwszorzedny gracz otrzymuje dodatkowy punkt Ligi.

Gracze otrzymują dodatkowe punkty za wygraną z graczami z wyższych szczebli drabinki. Gracz otrzymuje jeden dodatkowy PL za wygraną z graczem znajdującym się 2 lub 3 szczeble ponad nim. Gracz otrzymuje dwa dodatkowe PL za wygraną z graczem znajdującym się od 4-7 szczebli ponad nim. Gracz otrzymuje trzy dodatkowe PL za wygraną z graczem znajdującym się 8 lub więcej szczebli ponad nim.

Więcej punktów można otrzymać za wypełnienie wyzwać frakcyjnych i pochwały. Szczegóły w poniższej tabeli.
Tablica wyników Punkty
Przegrana lub remis na 500 pkt 1
Wygrana na 500 pkt 5
Przegrana lub remis na 750 pkt 2
Wygrana na 750 pkt 7
Przegrana lub remis na 1000 pkt 3
Wygrana na 1000 pkt 10

Wykonanie pierwszorzędnego celu misji +1
Wygrana z graczem będącym 2-3 szczeble wyżej w tabeli +1
Wygrana z graczem będącym 4-7 szczebli wyżej w tabeli +2
Wygrana z graczem będącym 8+ szczebli wyżej w tabeli +3

Wykonanie wyzwania frakcyjnego +2
Zdobycie pochwały +2

Fizyczna reprezentacja drabinki osiągnięćDrabina powinna być dostępna w miejscu spotkań i zawierać imiona graczy oraz ilość zdobytych przez nich punktów. Jej wygląd powinien być jak najprostszy.

Punkty Ligi (PL) a Punkty Zwycięstwa (VP) lub Kontroli (PK)O ile VP i PK mogą wpłynąć na wyniki poszczególnych bitew ligowych, o tyle tylko PL wpływają na miejsce na drabince.

Pozycja startowa
Na początku wszyscy gracze w lidze są umieszczani na drabince w sposób losowy. Należy pamiętać, że nawet w tym przypadku gracze znajdujący się na dole drabinki otrzymują dodatkowe PL za zwycięstwo graczy znajdujących się na wyższych szczeblach drabinki.


Przykład: drabinka w akcji
Po wcześniejszym wylosowaniu drabinka 12 graczy w Lidze wygląda następująco:

Po pierwszej turze gier gracze mają szanse zmienić kolejność miejsc i tabelka może wyglądać tak:



Następnego dnia Erik wygra grę na 1000 pkt z Doug. Doug otrzyma 3 PL za przegraną grę. Erik zdobędzie 10 PL za wygraną i 2 PL za pokonanie gracza znajdującego się 6 szczebli ponad nim co da łączną sumę zdobytych punktów równą 12.

Po tych grach drabinka będzie wyglądać tak:

Potem Adam wygra grę na 500 pkt grając z Rob. Adam otrzyma 5 PL za wygraną z Rob. Rob jest tylko 1 szczebel ponad Adamem. Od tego momentu Adam będzie miał tyle samo punktów co Dan i Matt. Mimo to jego miejsce w tabeli będzie poniżej. Rob otrzymuje 1 PL za przegraną. Od tego momentu Rob ma mniej PL niż Adam i spada o jeden szczebel w drabince.

Teraz drabinka wygląda tak:







Wyzwania Frakcyjne

Wyzwania Frakcyjne są cotygodniowymi starciami przygotowanymi dal poszczególnych frakcji. Dzięki nim gracze mogą sprawdzić swoje umiejętności i otrzymać dodatkowe Punkty Ligowe. Cotygodniowe wyzwania można znaleźć na [link widoczny dla zalogowanych] . Jeśli gracz ukończy wszystkie wyzwania frakcyjne przeznaczone na dany tydzień otrzymuje dodatkowy 1 PL. Gracze mogą ukończyć wyzwania dowolną ilość razy w ciągu tygodnia, ale bonusowy punkt jest przyznawany tylko raz.

Gracze mogą ukończyć wyzwanie frakcyjne nawet jeśli ostatecznie przegrają bitwę.

Na przykład:
Podczas 3-ciego tygodnia Ligi wyzwaniem frakcyjnym jest Anihilacja. W tym tygodniu jeśli gracze Protektoratu grają przeciwko graczom Cryxu otrzymują 1 dodatkowy PL jeśli zabiją, lub usuną poza grę wszystkie Cryxowe modele piechoty.

Jason (z zespołu Cryxu) gra bitewna 750 pkt z Kelvinem (zespół Protektoratu). Jeśli na koniec gry wszystkie modele piechoty Jasona zostaną zniszczone, lub usunięte z gry, Kelvin zdobywa dodatkowy 1 PL niezależnie czy wygra tą bitwę czy nie.

Następnego dnia Kelvin gra z Marky (kolejnym graczem Cryxowym). Ma on znowu szanse na zdobycie kolejnego bonusowego PL.

Pochwały

Pochwały są wyzwaniami, którzy mogą podejmować poszczególni gracze. Każdy z graczy przed bitą może wybrać jedną z Pochwał, którą będzie chciał zdobyć. Nie może dojść do sytuacji kiedy obaj gracze, będą chcieli w jednej grze zdobyć tą samą pochwałę. Jeśli graczowi uda się otrzymać pochwałę w czasie gry, otrzymuje on 2 dodatkowe PL.


Przed bitwą każdy z graczy może wybrać jedną z pochwał, które będzie chciał zdobyć:

Krew i wnętrzności
Gracz, który zechcę zdobyć tę pochwałę przez całą grę nie może użyć Feeta castera.

Kolejność
Gracz, który zechcę zdobyć tę pochwałę nie może zabić castera przeciwnika zanim nie wykona pierwszorzędnego celu misji. Po jego wykonaniu może jak najbardziej zarżnąć castera przeciwnika. Gracze rozgrywający scenariusz Zabójcy nie mogą starać się o otrzymanie tej pochwały.

Człowiek ze stali
Gracz, który zechcę zdobyć tę pochwałę musi wystawić armię złożoną tylko z casterów i Jacków, bez solosów i oddziałów piechoty.

Z palcem w nosie
Gracz, który zechcę zdobyć tę pochwałę musi grać rozpiszą o 75-100 pkt mniejszą niż ustalony limit.
Wyścigówka
Gracz, który zechcę zdobyć tę pochwałę musi wygrać grę w 4 rundy.

Honorowe zwycięstwoPochwały to swego rodzaju zabawne urozmaicenie normalnych scenariuszy. Jest to propozycja dla rozerwania trochę atmosfery, wiec nie jest to tak dokładnie obłożone zasadami i przepisami. Mimo to fajnie by było aby nie doszukiwać się w tym dziury w całym i nie robić przekrętów.


Rozgrywki Ligowe

Kompozycja Armii:
Gracze nie musza grać tą samą rozpiszą przez całą ligę. Gracze nie muszą tworzyć rozpisek dopóki nie ustalą na jaką ilość punktów grają.

Gracze nie mogą tworzyć rozpisek na większą ilość punktów niż ustalona. Nie mogą być one również mniejsze niż 100 pkt od ustalonego limitu. Gracze muszą wystawić 1 castera na 500 i 750 pkt. i 2 na 1000 pkt.


Opcja Najemników
Gracze mogą używać armii Najemników zamiast standardowej frakcji. Gracz grający najemnikami musi wybrać kontrakt, którym będzie grał.



Gracz grający Najemnikami może używać wszystkich modeli, które mogą być w danym kontrakcie, nawet jeśli ten model nie pracuje z frakcją, z którą ten kontrakt współpracuje w Lidze.

Na przykład Marky jest w zespole Cryxu i chce rozegrać grę grając Najemnikami. Najpierw musi wybrać kontrakt, który pracuje z tą frakcją (Cryxem). Decyduje się na Four Star Syndicate. Marky może wybrać modele, z tego kontraktu, które normalnie nie współpracują z Cryxem takie jak: Eiryss, Mage Hunters of Ios.

W przypadku wyzwań frakcyjnych armia najemników jest traktowana jako frakcja z którą współpracuje.


Przygotowanie do bitwy

Liga odbywa się w zmiennym środowisku. W ciągu tygodnia zmieniają się scenariusze, wyzwania frakcyjne i efekty pogodowe. W trakcie ligi gracze mogą zmieniać rozpiski, grać swoją frakcją lub Najemnikami służącymi dla tej frakcji.


Scenariusze
Scenariusze są wybiera w zależności jaką frakcją gra dany gracz. Wachlarz scenariuszy zmienia się w odstępach tygodniowych. Więcej szczegółów na [link widoczny dla zalogowanych] .

Na przykład grając w trzecim tygodniu Ligi, wszystkie gry Cygnaru przeciwko Khadorowi będą rozgrywane wg scenariusza Król Wzgórza. W następnym tygodniu te frakcje będą rozgrywać scenariusz Dominacja.

Kopie wszystkich scenariuszy w poszczególnych tygodniach powinny być dostępne w miejscu rozgrywania Ligi.

Wszystkie gry rozgrywane przeciwko graczom z tej samej frakcji są rozgrywane według scenariusza Zabójcy.

Efekty pogodowe
Pogoda poprzez swoją nieprzewidywalność potrafi pokrzyżować najbardziej misterne plany wojenne. Ciężka zamieć, może zatrzymać pochód najcięższych Jacków, mgła potrafi ukryć manewry całych armii, ostry deszcz potrafi rozmyć drogi uniemożliwiając dojazd zaopatrzenia.

Efekty pogodowe są specjalnymi zasadami zmieniającymi się z tygodnia na tydzień. Wszystkie gry rozgrywane podczas danego tygodnia są objęte efektem danych warunków pogodowych. Na życzenie obu gracz efekty pogodowe mogą być nie rozpatrywane podczas gry.

Efekty pogodowe na dany tydzień można znaleźć na stronie [link widoczny dla zalogowanych] .

Tereny
Tereny nie powinny być większe niż 6’’ za wyjątkiem tych, które wyznacza scenariusz. W czasie rozstawiania gracze ustawiają tereny n przemian, albo 1 duży albo 2 małe. Jeśli chodzi o rozmiar terenów jedynym wyjątkiem są wzgórza, które mogą być większe niż 6’’ średnicy. Wzgórza mogą mieć wymiary max 16’’ x 16’’.

Gracze mogą rozstawić do 4 terenów na stole za wyjątkiem tych o których mowa w scenariuszu i chyba że on mówi inaczej. Zasady rozstawienia terenów są standardowe. Rzut kością d6 w celu ustalenia który pierwszy gracz rozstawia teren potem na przemian gracze wystawiają po 1-nym terenie.

Tereny nie mogą być ustawione bliżej niż 3’’ od siebie i od krawędzi stołu, włączając w to tereny ze scenariuszy.
Wojna na wyczerpanie
W momencie kiedy o zwycięstwie decyduje ilość VP. Za model/oddział zniszczony do 50% lub więcej przyznawane jest 1 VP.

Zwycięzcy
Na koniec ligi zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością PL.
Drugą nagrodę otrzymuje gracz, który rozegrał najwięcej bitew w trakcie Ligi.
Gracz, który otrzymał najwięcej PL w wyniku wypełnienia wyzwań frakcyjnych otrzymuje kolejną nagrodę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krisu
Giermek



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:22, 02 Mar 2007    Temat postu:

Wiam

Oto warunki bitewne i pogodowe na [link widoczny dla zalogowanych] - wszystkich zainteresowanych proszę o zapoznanie się z zawartymi tam informacjami.

Armie Najemników na potrzeby Ligi będą traktowane jako armie frakcyjne (na początku tygodnia gracz będzie ustalał jaką frakcję reprezentuje na czas trwania tego tygodnia).

Armie HORDowe na rzecz Ligi będą traktowane jak WMkowe w/g następijacego przydziału:
Trollbloods - Cygnar
Circle of Orboros - Protectorate of Menoth
Legion of Everblight - Cryx
Skorne - Khador

Ułatwi to wybór scenariusza i ewentualne dodatkowe punkty za wyzwania.

Jeśli macie ochotę na wątek fabulawny to jest on [link widoczny dla zalogowanych] (niestety po anglacku - moze ktoś zechce potłumaczyć?)

Lista biorących udział w Lidze jest [link widoczny dla zalogowanych] i będzie na bierząco aktualizowana.

Pozdrawiam i DO BRONI!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krisu
Giermek



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:26, 03 Mar 2007    Temat postu:

Po wyniki[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krisu
Giermek



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:49, 14 Kwi 2007    Temat postu:

Zakończyliśmy ligę zimową. [link widoczny dla zalogowanych] możecie zapoznać sie z końcowymi wynikami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Wrocław Strona Główna » Warmachine & Horde Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin